domingo, 10 de junio de 2012

Helena mirant l'horitzó del Mediterrani amb Troia al fons de la memòria






Què difícil aquest comiat...


Sobretot quan les llàgrimes són pedres
non nates i els ulls no fan més que trencar
els atuells del vi de la carn del menjar
trenquen tot allò que surt al pas
i les coses van esclatant al voltant
com si les meves llàgrimes fosin bombes
de dispersió punyent que estripa la pell
els músculs allibera de l'ós i la ferida queda 
al descobert

a la vista el dolor de la guerra recordada


Mentrestant mai he sigut tan bella com ho sóc ara
ni tan sols quan Paris m'estimava i els nostres cossos
dibuixaven l'eternitat 
i es prometien futur
com la pluja promet creixement als arrels dels arbres


Sento el desig de homes i dones clavant-se 
a la meva esquena als meus pits al meu sexe
al meu voluptuós ventre
i deixo que el seu poder ennuegui la ràbia 
per veure si s'adorm 
si finalment brollen les llàgrimes necessàries
o la risa púbica ressò idèntic de la teva

Amb la desesperació de la immobilitat i el silenci
propis del meu destí
reso a l'obscuritat per demanar-li un cop més
l'extermini de la teva absència


No puc morir, només viure, i això,
després de l'amor, després de tanta mort aliena,
després de la pèrdua, després de la batalla,
després de la paràl·lisi del cor,
és la veritable tragèdia del meu ésser


Mai he sigut més bella i mai seré més
llunyana per mi mateixa


Ai, Troia, Troia, Troia... 


Ensenya'm a dir-te adéu
i que la meva ànima pugui descansar en pau


Ensenya'm a dir-te adéu
perquè el meu amor deixi de fer-te ombra
i al fi puguis descansar en pau



BSO Delgadito, de La rabia del milenio

No hay comentarios: